Recenzja

Coś dla fanów anime : Recenzja Shingeki no Kyojin.

sobota, marca 01, 2014

Witam szanownych czytelników !
W tym poście zrecenzuję dość ostatnio bardzo znane i popularne pełne krwi i akcji anime pt. 
" Shingeki no Kyojin ".


Na początku nie byłam do tego pozytywnie nastawiona. A zacząć trzeba od tego iż przestałam oglądać anime. Na portalach typu ask pełno jest wstawianych obrazków z bohaterami owej serii. " Co za dużo to nie zdrowo " no i niestety ale i tak było. Zniechęciłam się, miałam wręcz dość ciągłego patrzenia i napalania się jakby to było nie wiadomo co. Jednak 3 dni temu postanowiłam to obejrzeć. Z czystej ciekawości. Skoro w kręgu fanów mangi i anime bardzo się to podobało, oceniali je wysoko, nawet czytając komentarze, np. na Shinden - Anime. Nie sądziłam, że aż tak mi się spodoba.
Raczej należę do kręgu ludzi, którzy lubią płakać przy wzruszających momentach, rozstaniach miłosnych czy też wszystkiemu co jest zaliczane to tego. Więc to kolejny powód do zniechęcenia. Mimo wszystko.. zaskoczenie bo anime same w sobie jest na prawdę dobre i bardzo mi się spodobało.
Może teraz ogółem o czym to jest.
SnK to solidnie opracowany świat w klimacie średniowiecznego fantasy. Cała akcja dzieje się w roku 845 - 850. Ludzkość będąca na granicy wyginięcia chowa się i żyje za potężnymi murami, zesłanych przez samych bogów. A przed czym się chronią? Przed ogromnymi, mięsożernymi istotami o ludzkich kształtach ( tytułowi tytani ). Nie posiadają one inteligencji, stwierdzić można iż są żywymi trupami, których wabi zapach ludzkiego mięsa. Mieszkańcy owego " drugiego świata " prowadzą normalne życie z myślą, że Tytani już nigdy im nie zagrożą. Jednak w roku 845 poprzez pewne wydarzenie w murze powstaje ogromna dziura, która umożliwia wtargnięciu wrogowi i rozpoczęciu '' polowania ''. W tym niespokojnym czasie przebiega młodość trójki naszych bohaterów : Erena - młodzieńca z ambicjami pochłoniętego nienawiścią do Tytanów, Mikasy - przybranej siostry Erena, bardzo go kochającej i zazwyczaj bardzo opanowanej, w chwilach zagrożenia jest bardzo precyzyjna i zabójcza, oraz Armina - tchórzliwego ale nadzwyczajnie inteligentnego nastolatka. Razem pragną dołączyć do jednostki zwiadowczej - jedynych ludzi mających ogromną odwagę na otwartą i bardzo niebezpieczną walkę z Tytanami poza murami.
Do walki z Tytanami najodważniejsi spośród ludzi używają " three dimentional maneuver gear ''. Wszystkie manewry były mega płynne i się nimi bardzo zachwycałam. Fabuła jest bardzo dopracowana jak i wątki poboczne. Muzykę także skomentuję tak samo. OST' y, openingi i endingi nagrane z wielką dbałością, idealnie podkręcające klimat, które wczuwają w przebieg wydarzeń. Jedynie czasem kreska nie przypadała mi do gustu. Jednak z czasem dało się przyzwyczaić i jako, że jest to anime wprowadzone niedawno zauważyć można posunięcie graficzne i to bardzo oryginalne. 
Ciekawe też było, że w czasie przerwania pojawiały się informacje na temat owego świata. Coś w rodzaju ciekawostek, np. o jednostkach, mundurach, broni czy też nawet koniach na jakich się poruszali.
Seria jest krwawa i bezlitosna. Pojawia tam się wiele postaci, które szybko się pojawiają jak i szybko zostają pożarte. Nie polecam oglądać tego młodszym widzom gdyż leje się tam dużo krwi, odrywane są kończyny, ludzie są zjadani żywcem, pojawiają się strumienie krwi - co może im się raczej nie spodobać. Niektóre postacie padają po kilku odcinkach więc radzę nie przywiązywać się za bardzo bo może być to bolesne.
Sama też muszę przyznać, że w jednej chwili się popłakałam. Nie pamiętam dokładnie w którym momencie ale też i nie będę spoilerować. No jednak są te momenty, które szarpią emocjami. Każdy odcinek wywoływał u mnie uczucie jakbym sama tam była i walczyła. Nawet i krzyczałam gdy się misja zakończyła się niepowodzeniem ;___;
Jedynie nie podobał mi się drugi opening jak i ending. Początkowo pierwszego nie miło mi się słuchało jednak bardzo przypadł mi do gustu, nawet obecnie tego słucham xD

Całość oceniam dość wysoko i zachęcam do oglądania.
Jak ktoś lubi takie klimaty to zapewniam - spodoba się.
czyli
P O L E C A M 8 )


SnK możecie obejrzeć tutaj : S-A
--------
Zebrałam się i postanowiłam napisać tą recenzję bardziej profesjonalnie. Mam nadzieję, że zachęciłam do oglądania c:


You Might Also Like

0 komentarze