Wszystko o

TEST: Produkty mleczne a trądzik.

sobota, grudnia 12, 2015

Witam.
Przybywam do Was dziś z tematem,który często pojawia się na blogu,ponieważ dotyczy mojego problemu - trądziku i jak sobie z nim radzę.Zacznijmy od tego jak zaczęłam się interesować tematem z tytułu.

Źródło : http://bi.gazeta.pl/
Ja bardzo dbam o swoją skórę,mam na myśli pielęgnacje.Nie śpię w makijażu,dokładnie go zmywam,oczyszczam skórę i nawilżam.Jednak nie przykładałam dużej wagi do diety jaką stosuje.Mój tryb życia pod tym względem to kompletna klapa.Nie spożywam regularnych posiłków,nie jem śniadania,czasem nie jem w szkole.Po prostu kiedy ktoś wstaje o 5:50 i najpierw jedzie na przystanek,potem okejką a potem mpkiem do szkoły to nawet nie myśli o śniadaniu tylko o tym aby dłużej spać.20 minut leżenia w łóżku albo śniadanie...wiadomo co wygrywa.

Przez jakiś dłuższy czas jadłam dużo płatków z mlekiem,jogurtów.Po prostu taki nalot,że jadłam je miskami cały czas.Nie zauważyłam,że od tego czasu na mojej twarzy pojawiło się tyle wyprysków,że momentami się załamywałam.Potem zapominałam ich kupić,nie piłam mleka,wgl.A moja buzia..no nic więcej mi nie wyskakiwało,to co już wyskoczyło leczyło się.I tak połączyłam te fakty.Od kilku dni nie jem produktów mlecznych : samego mleka,sera,jogurtów itp a moja cera nie wariuje.

Źródło : http://static1.tapetyczne.pl/
Nigdy nie czytałam o powiązaniu tych produktów z trądzikiem,właściwie wywnioskowałam to ze swojego doświadczenia i przypadku.Dopiero teraz przeszukałam internet na ten temat,więc dlaczego tak się dzieje?

Na samym początku mówię : nie uważam,że zaraz wszystkie osoby z tym problemem mają odstawić mleko,można tego spróbować ale nie każdemu własnie ono szkodzi i nie każdy organizm zareaguje tak jak mój.Nie uważam,że mleko jest złe,że be,nie pijcie.

Przede wszystkim produkty mleczne mogą jedynie zaostrzyć trądzik a nie go wywoływać.Najprawdopodobniej jest to dlatego,że zwierzęta,które dają nam to mleko są pędzone hormonami,które pod ich wpływem doprowadzają do nadmiernej produkcji łoju przez gruczoły łojowe poprzez wzrost poziomu hormonu męskiego (androgenu) we krwi.

Tak jak napisała to na swoim blogu "Azjatycki cukier" w Polsce tak marketing zaleca picie mleka,jest taki nacisk na to,że nie można złego słowa powiedzieć bo to źródło wapnia.ALE NIE JEDYNE.I jeżeli faktycznie spróbujecie odstawić ten produkt i stan cery się poprawi to trzeba najwidoczniej poszukać jakiegoś wyjścia bo coś z naszym organizmem się dzieje.Coś nie koniecznie dobrego.

Mleko można zastąpić innymi produktami (pod względem dostarczenia wapnia do organizmu) :
  • ryby i owoce morza 
  • ciemnozielone liściaste warzywa - np.jarmuż,brokuły,
  • orzechy,migdały,
  • figi,pomarańcze - dwie pomarańczki dziennie dają nam minimalne i niezbędne zapotrzebowanie wapnia,
  • wymiana ziemniaków na fasolę,

Mówiąc o ogólnej diecie,już nie tylko o mlecznych produktach przy cerze trądzikowej zaleca się odstawienie czekolady,produkty z dużą zawartością tłuszczu,rzeczy ulepszane,sztuczne (napoje gazowane,fast foody,zupki instant itp.) Napotkałam się również aby unikać ostrych przypraw oraz aby spożywać mniej produktów o wysokiej glukozie (białe pieczywo,makarony)

Ja wgl nie jem słodyczy,nie stołuje się w fast foodach,nie lubię za bardzo ostro doprawionych dań to ich nie jem,teraz nie jem produktów mlecznych i mleka.Moja cera wymaga leczenia,jednak nie mam co przecież zaostrzać choroby.Zalecam Wam sprawdzić i na kilka dni nie spożywać mleka i jeżeli coś się dzieje to po prostu odstawić.Nie prowokujmy naszej cery do wyprysków.

You Might Also Like

0 komentarze